BAGAIMANA NAK MENGURUSKAN EKONOMI DIRI SENDIRI.

Masalah pengurusan ekonomi diri sendiri ni banyak berlaku kepada mereka yang makan gaji ataupun kerja sendiri. Tak kisahlah berapa banyak pun pendapatan yang kita dapat tetapi kalau tak diuruskan dengan baik memang sesak nafaslah kan sebelum sampai hujung bulan. Bila dah tak cukup mulalah kita meminjam sana sini, berhutang sana sini untuk cukupkan keperluan kita. […]

Views: 1498
Read More >

5 ISTILAH SAKIT JIWA YANG KITA PERLU TAHU

Tahukah korang? Masalah sakit mental  adalah penyakit kedua tertinggi di hadapi oleh rakyat Malaysia selepas penyakit jantung. Masalah ini bertambah rumit apabila kurangnya pengetahuan berkaitan bahaya penyakit ini dan tidak mendapatkan sebarang rawatan ataupun hanya merawat secara tradisional sahaja. Korang selalu je sebut penyakit sakit jiwakan? Korang tahu tak, penyakit ni ada macam – macam […]

Views: 2186
Read More >

6 TIPS BINA “NETWORKING”YANG BERKESAN UNTUK BUSINESS ANDA!

Tipulah kalau anda  seorang usahawan tapi tak tahu buat “networking”. Betul tak?  Rata – rata orang bisnes semuanya merasakan “networking” adalah perkara penting untuk mengembangkan perniagaan mereka,. Sesuatu bisnes tu, takkan maju sekiranya hanya melibatkan majikan, pekerja dan kitaran pelanggan yang sama. Malahan  Mark Zuckerberg sendiri turut mengumumkan antara tabiat baru yang dia hendak lakukan […]

Views: 766
Read More >

MAK BAPAK SEGALA BAJET

ASSALAMUALAIKUM semua.. Dari petang semalam sehingga ke hari ni, dari meja koperat sampailah ke meja kedai kopi kaki lima.. bajet 2018 jadi antara tajuk bualan. Semua orang nak tahu, apa bahagian AKU dpt tahun depan?. So.. secara ringkasnya yg menjadi perhatian saya ada beberapa perkara.. INTERNATIONALE-ENTREPRENUERSHIP Tahun 2018, kerajaan terus memperkasakan bidang keusahawanan, terutama PKS […]

Views: 1557
Read More >
Close
Top