FIKIR SEBELUM BERNIAGA BERSAMA KAWAN BAIK!

Memulakan perniagaan dengan kawan baik boleh menjadi satu usaha yang menguntungkan dan menyeronokkan. Yela sebab kita pasti merasakan kawan baik kita itu lebih memahami kita. Tapi harus beringat kadangkala berbusiness dengan kawan baik ni ada yang dapat melakukannya dengan jaya namun banyak juga kecundang lantas persahabatan pun terjejas. Daripada rapat bagaikan belangkas dan saling memahami, […]

Views: 712
Read More >

JENIS – JENIS ORANG BERHUTANG YANG KORANG MESTI PERNAH JUMPA!

Salam semua apa khabar sihat? Harini nak bercerita tentang jenis – jenis orang berhutang yang mesti korang pernah jumpa. Semua orang pernah berhutang, betul tak? Kalau tak hutang kawan – kawan, korang mesti ada hutang dengan bank, bil telefon, elektrik, air dan macam – macam lagi. Tapi kalini saya nak cerita tentang jenis peragai orang […]

Views: 1113
Read More >

BUKAN MUDAH BERADA DI ATAS PENTAS

Sebagai speaker, aku belajar menempuhi cabaran satu persatu untuk memperbaiki diri untuk menguasai pentas setiap kali dijemput. Pada mulanya, aku percaya seperti kebanyakan speaker lain di dunia, banyak kelemahan yang dikesani tetapi aku bukan jenis yang berputus asa sebaliknya akan buat sampai dapat. Kita manusia yang tidak sempurna tetapi jangan jadikan kekurangan itu suatu kelemahan […]

Views: 1136
Read More >

JOM GEGARKAN AXIATA ARENA 30 & 31 MAC NI !!

Hari Jumaat & Sabtu nanti korang buat apa? Hah, bagi yang takde buat apa – apa di rumah tu, korang boleh pergi ke Axiata Arena Bukit Jalil pada 30 & 31 Mac 2018. Apa yang menariknya program ini adalah program terbesar yang menghimpunkan 14,000 usahawan bumiputera di dalam Malaysia. Terdapat 50 buah Food Truck dan […]

Views: 983
Read More >
Close
Top