KE MANAKAH ZAKAT KITA?

“Sesungguhnya zakat itu hanyalah untuk orang-orang fakir, orang miskin, amil zakat, yang dilunakkan hatinya (muallaf), untuk (memerdekakan) hamba sahaya, untuk (membebaskan) orang yang berutang,untuk jalan Allah dan untuk orang yang sedang dalam perjalanan, sebagai kewajiban dari Allah.” Di dalam ayat al quran ini, jelas menunjukkan ada 8 golongan yang layak mendapat zakat, antara golongan yang […]

Views: 1339
Read More >

BARU KELUAR PENJARA

Sepetang saya‘dimasukkan’ ke Penjara Pokok Sena, Kedah sempena program MDEC eUsahawan #YouCanDuit dengan kerjasama Jabatan Penjara Malaysia, 1001 kisah celahan lokap besi dapat saya dengar daripada lebih 2500 orang banduan di sana. Siapa sangka, meskipun mereka terasing daripada dunia luar, mereka tidak pernah putus harapan untuk kembali membina hidup yang lebih baik. Sepanjang 5 tahun […]

Views: 2155
Read More >

NEGARA PALING CEPAT BERBUKA

Assalamualaikum…. Bila puasa – puasa ni, mesti korang berkira – kira bila nak berbuka kan? Sikit – sikit tengok jam.  Lagi – lagi yang kerja di office,  bila jam loceng rehat berbunyi tapi tersedar macam  dah pukul 5 petang, walhal baru pukul 1 petang. Haha Harini saya nak sharekan negara – negara yang paling cepat […]

Views: 5770
Read More >

5 MITOS BATAL PUASA

Assalamualaikum… Apa khabar semua? Macamana persiapan bulan puasa korang semua? Dah ready ke nak puasa ni? Tinggal 2 hari je ni kita nak puasa tau, Mesti ada yang dah ready untuk bisness kat bazaar ramadhan kan? Bila sebut  pasal bulan puasa ni, mesti zaman kanak – kanak korang dulu,  pelbagai mitos pantang larang mak – […]

Views: 1546
Read More >
Close
Top