Penulis: Fara Nasha

SEDEKAHLAH KALAU NAK KAYA.

  Salam Ramadhan. sekarang dah masuk 10 malam terakhir, jom tingkatkan ibadah kita buru malam lailatur qadr.!! hah, nak cite ni, saya heran jugak ni… nak taw tak kenapa?? perkara yang saya heran dan rasa ajaib sangat tu adalah konsep bersedekah. Makin sedekah………makin kaya…yeke??? Macam tak pecaya je??  tapi tulaa keajaiban sedekah.. Sedekah ni tak dapat di […]

Views: 21291
Read More >

Isu Vaksin : Alternatif Vs Rigid Mindset

Salam Ramadhan kareem, 2 hari lepas viral di facebook berkaitan isu penggunaan vaksin. Tertarik untuk saya mengikuti rentetan isu pengunaan  vaksin VS  ibu bapa yang anti vaksin untuk di berikan kepada anak – anak. Jika berbalik kepada maqasid syariah yang lima, antaranya adalah menjaga agama, menjaga nyawa, menjaga akal, menjaga  keturunan dan menjaga harta. Dalam pensyariatan […]

Views: 4716
Read More >

RESEPI JADI JUTAWAN ISLAM

  Salam ramdhan karem semua, alhamdullilah kita dah masuk 2 minggu berpuasa, macammana puasa semua ok? Ada yang telajar sahur tak?? Ke tak bangun sahur langsung? Apa – apa pun saya doakan kita semua sentiasa di sihat walafiat. Oklah, untuk posting kalini, saya nak sharekan kepada anda semua resepi menjadi jutawan islam, eh?? Ni bukan […]

Views: 13134
Read More >

FENOMENA ‘EQUINOX’ PENYEBAB CUACA PANAS DI MALAYSIA.

Pemanasan global atau fenomena ekuinoks berlaku sebanyak dua kali setiap tahun iaitu setiap bulan Mac dan September, yang mana, matahari berada tepat di atas garisan Khatulistiwa dengan suhu paling panas terutamanya di Semenanjung. Bumi berputar mengelilingi matahari dengan posisi yang sedikit miring, sekitar 23.5° terhadap bidang lintasannya yang dikenal sebagai ekliptik. Akibatnya, sinaran matahari tidak […]

Views: 6408
Read More >
Close
Top