Kategori: Refleksi

DOA UNTUK INDONESIA

Kejadian gempa dan bencana Tsunami yang berlaku di Bandar Palu dan Donggala, Pulau Sulawesi, Indonesia menarik perhatian saya, yang mana ribuan saudara sejiran kita terkorban dalam kejadian bencana itu. Sehingga kini, operasi mencari dan menyelamat mangsa masih diteruskan. Perkara yang betul – betul menyentuh hati saya apabila mengetahui masih ada lagi nyawa yang tertimbus di […]

Views: 970
Read More >

MAK BAPAK SEGALA BAJET

ASSALAMUALAIKUM semua.. Dari petang semalam sehingga ke hari ni, dari meja koperat sampailah ke meja kedai kopi kaki lima.. bajet 2018 jadi antara tajuk bualan. Semua orang nak tahu, apa bahagian AKU dpt tahun depan?. So.. secara ringkasnya yg menjadi perhatian saya ada beberapa perkara.. INTERNATIONALE-ENTREPRENUERSHIP Tahun 2018, kerajaan terus memperkasakan bidang keusahawanan, terutama PKS […]

Views: 2033
Read More >

MANA HILANG ADAB KITA?

Saya nak share sikit luahan perasaan saya berdasarkan apa yang saya perhatikan sejak dua menjak ni. KOMEN. Baca je komen orang kat mana-mana platform media sosial, boleh menyirap. Sebab apa? TERLALU MELAMPAU! Tak kira isu. Kadang-kadang tu, isu kecil pun ada yang besarkan & tak mustahil ada yang akan menjurus kepada fitnah. TINGGI MANA ILMU […]

Views: 1851
Read More >
Close
Top