Kategori: Viral

DUIT POKET TINGGAL RM 10, MENANGIS SETIAP HARI MENGENANGKAN NASIB ANAK DAN ISTERI…SEHINGGALAH…..

Bukan mudah nak mengharungi hidup dan mencari rezeki dalam zaman serba mencabar sekarang ni. Peluang pekerjaan dah tak macam dulu. Sekarang rata-rata buat dua kerja dalam satu masa. Pagi mungkin bekerja di pejabat, manakala sebelah malam pula jual barangan di pasar malam atau berniaga secara online. Semua tu nampak macam berat, lagi pulak untuk mereka […]

Views: 4586
Read More >

5 TIP MUDAH UNTUK TAHU GAJI ANDA CUKUP ATAU TIDAK

Assalamualaikum Hai semua… Bila sebut pasal gaji je, mesti semua berkira – kira setiap bulan samada gaji cukup ke tidak sampai hujung bulan. Yelah mana taknya setiap bulan perlu membayar pelbagai hutang  utiliti, hutang kereta, hutang peribadi dan pelbagai lagi. Sebab itulah ramai di kalangan kita mengambil insiatif untuk menambah pendapatan di samping mempunyai pendapatan […]

Views: 2247
Read More >

TANDA – TANDA KURANG MINUM AIR KOSONG

Assalamualaikum Salam Syawal ke – 17, macamana sambutan kemeriahan hari raya korang semua? Mesti meriahkan, raya pertama di mana tahun ni? Di rumah mertua ke? Ke di kampung halaman sendiri?. Tahun ni saya beraya di Penang, beraya kampung halaman mak mertua di sana. Beraya di mana sekalipun, pastikan korang gembira bersama yang tersayang. Ha, sedar […]

Views: 3261
Read More >

BARU KELUAR PENJARA

Sepetang saya‘dimasukkan’ ke Penjara Pokok Sena, Kedah sempena program MDEC eUsahawan #YouCanDuit dengan kerjasama Jabatan Penjara Malaysia, 1001 kisah celahan lokap besi dapat saya dengar daripada lebih 2500 orang banduan di sana. Siapa sangka, meskipun mereka terasing daripada dunia luar, mereka tidak pernah putus harapan untuk kembali membina hidup yang lebih baik. Sepanjang 5 tahun […]

Views: 2233
Read More >
Close
Top