Kategori: Viral

TANDA – TANDA KURANG MINUM AIR KOSONG

Assalamualaikum Salam Syawal ke – 17, macamana sambutan kemeriahan hari raya korang semua? Mesti meriahkan, raya pertama di mana tahun ni? Di rumah mertua ke? Ke di kampung halaman sendiri?. Tahun ni saya beraya di Penang, beraya kampung halaman mak mertua di sana. Beraya di mana sekalipun, pastikan korang gembira bersama yang tersayang. Ha, sedar […]

Views: 5530
Read More >

BARU KELUAR PENJARA

Sepetang saya‘dimasukkan’ ke Penjara Pokok Sena, Kedah sempena program MDEC eUsahawan #YouCanDuit dengan kerjasama Jabatan Penjara Malaysia, 1001 kisah celahan lokap besi dapat saya dengar daripada lebih 2500 orang banduan di sana. Siapa sangka, meskipun mereka terasing daripada dunia luar, mereka tidak pernah putus harapan untuk kembali membina hidup yang lebih baik. Sepanjang 5 tahun […]

Views: 4039
Read More >

NEGARA PALING CEPAT BERBUKA

Assalamualaikum…. Bila puasa – puasa ni, mesti korang berkira – kira bila nak berbuka kan? Sikit – sikit tengok jam.  Lagi – lagi yang kerja di office,  bila jam loceng rehat berbunyi tapi tersedar macam  dah pukul 5 petang, walhal baru pukul 1 petang. Haha Harini saya nak sharekan negara – negara yang paling cepat […]

Views: 7090
Read More >

5 MITOS BATAL PUASA

Assalamualaikum… Apa khabar semua? Macamana persiapan bulan puasa korang semua? Dah ready ke nak puasa ni? Tinggal 2 hari je ni kita nak puasa tau, Mesti ada yang dah ready untuk bisness kat bazaar ramadhan kan? Bila sebut  pasal bulan puasa ni, mesti zaman kanak – kanak korang dulu,  pelbagai mitos pantang larang mak – […]

Views: 2805
Read More >
Close
Top