APLIKASI PINTAR UNTUK PENGGUNA BIJAK

Kita sedia maklum pembeli masa kini gemar membeli belah secara atas talian. Malah barangan basah atau keperluan dapur juga boleh ditempah melalui laman sesawang. Pro untuk pengguna, kita hanya perlu menunggu di pintu rumah sahaja sesudah bayaran dibuat. Tapi kontranya, pilihan pasaraya atau premis yang menawarkan khidmat begitu masih terhad dan kita tidak dapat membuat […]

Views: 1195
Read More >

HAK YANG MASIH RAMAI KURANG AMBIL PEDULI

HUJUNG TAHUN. Satu musim yang dinantikan untuk percutian bagi si kaki jalan. Juga waktu kegemaran ramai antara kita untuk membeli-belah sebab selalunya di waktu beginilah banyak diadakan jualan murah besar-besaran dan adakalanya seakan tak masuk akal. Hujung minggu yang baru berlalu ni saya berkesempatan ke Ipoh, Perak untuk Karnival Jualan Mega 2017 anjuran Kementerian Perdagangan […]

Views: 1301
Read More >

BAGAIMANA NAK MENGURUSKAN EKONOMI DIRI SENDIRI.

Masalah pengurusan ekonomi diri sendiri ni banyak berlaku kepada mereka yang makan gaji ataupun kerja sendiri. Tak kisahlah berapa banyak pun pendapatan yang kita dapat tetapi kalau tak diuruskan dengan baik memang sesak nafaslah kan sebelum sampai hujung bulan. Bila dah tak cukup mulalah kita meminjam sana sini, berhutang sana sini untuk cukupkan keperluan kita. […]

Views: 2049
Read More >

5 ISTILAH SAKIT JIWA YANG KITA PERLU TAHU

Tahukah korang? Masalah sakit mental  adalah penyakit kedua tertinggi di hadapi oleh rakyat Malaysia selepas penyakit jantung. Masalah ini bertambah rumit apabila kurangnya pengetahuan berkaitan bahaya penyakit ini dan tidak mendapatkan sebarang rawatan ataupun hanya merawat secara tradisional sahaja. Korang selalu je sebut penyakit sakit jiwakan? Korang tahu tak, penyakit ni ada macam – macam […]

Views: 2615
Read More >
Close
Top