CARA TERPANTAS BATALKAN SANTAU

ASSALAMUALAIKUM semua. Semalam, kami berborak dgn seorg Ustaz.. topiknya agak mengerunkan. SANTAU.. jenisnya, macam-macam ada. Yg peliknya, santau bagi gemuk pun ada. Ingatkan zaman FB, IG ni, dah takdelah sangat, rupanya ramai juga yg menjadi mangsa. Ada yg memang bersebab, atas dasar cemburu, iri hati, cinta tak berbalas.. dan ada juga hanya untuk jadi bahan […]

Views: 5879
Read More >

DUIT HANTARAN : antara Cinta, Adat dan ‘Apa orang kata?’..

ASSALAMUALAIKUM.. Apa khabar semua..? Lepas makan tadi, suasana dalam office FOC gamat & panas.. dh mcm fenomena equinoks. Semua dek kerana soalan kepada team FOC (majoritinya masih kaum hawa) isunya.. ‘kalau korang nanti kahwin, hantaran RM15,000.00 tu korang tak rasa mahal sgt ke?.  Maka, terlontarlah hujah-hujah dari team kami. Miss Ili;- Kene lah hantaran mcm […]

Views: 1978
Read More >

“Saya bertindak ketika kamu memerhati.” | JACK MA ALIBABA.COM

    Nasihat yang Terbaik dari orang paling kaya di China.. Jack Ma Pengasas www.alibaba.com Jack Ma berkata, “Tolong beritahu anak-anak kamu bahawa dunia berubah setiap hari dan tiada sesiapa akan menunggu bila masa sudah berlalu. Bila pemetik api dicipta, mancis perlahan-lahan lenyap. Bila kalkulator dicipta, abakus juga menghilang. Bila kamera digital direka, jualan negatif […]

Views: 44835
Read More >

FENOMENA ‘EQUINOX’ PENYEBAB CUACA PANAS DI MALAYSIA.

Pemanasan global atau fenomena ekuinoks berlaku sebanyak dua kali setiap tahun iaitu setiap bulan Mac dan September, yang mana, matahari berada tepat di atas garisan Khatulistiwa dengan suhu paling panas terutamanya di Semenanjung. Bumi berputar mengelilingi matahari dengan posisi yang sedikit miring, sekitar 23.5° terhadap bidang lintasannya yang dikenal sebagai ekliptik. Akibatnya, sinaran matahari tidak […]

Views: 5102
Read More >
Close
Top