DIHUJUNG JARI BERMULA DIPANGKAL HATI

ASSALAMUALAIKUM SEMUA.. Alhamdulillah, baru-baru ni, kami sertai usrah di rumah salah seorang pemimpin, usai solat maghrib berjemaah, usrah disampaikan oleh Yg Berbahagia Sohibus Samahah Datuk Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri, Mufti Wilayah Persekutuan. IQRA.. Sangat indah permulaan usrah, kisah bagaimana Rasulullah SAW pertama kali menerima wahyu dr ALLAH SWT, menerusi malaikat Jibrail AS. Bagaimana Rasulullah SAW […]

Views: 923
Read More >

CARA TERPANTAS BATALKAN SANTAU

ASSALAMUALAIKUM semua. Semalam, kami berborak dgn seorg Ustaz.. topiknya agak mengerunkan. SANTAU.. jenisnya, macam-macam ada. Yg peliknya, santau bagi gemuk pun ada. Ingatkan zaman FB, IG ni, dah takdelah sangat, rupanya ramai juga yg menjadi mangsa. Ada yg memang bersebab, atas dasar cemburu, iri hati, cinta tak berbalas.. dan ada juga hanya untuk jadi bahan […]

Views: 6316
Read More >

DUIT HANTARAN : antara Cinta, Adat dan ‘Apa orang kata?’..

ASSALAMUALAIKUM.. Apa khabar semua..? Lepas makan tadi, suasana dalam office FOC gamat & panas.. dh mcm fenomena equinoks. Semua dek kerana soalan kepada team FOC (majoritinya masih kaum hawa) isunya.. ‘kalau korang nanti kahwin, hantaran RM15,000.00 tu korang tak rasa mahal sgt ke?.  Maka, terlontarlah hujah-hujah dari team kami. Miss Ili;- Kene lah hantaran mcm […]

Views: 2159
Read More >

“Saya bertindak ketika kamu memerhati.” | JACK MA ALIBABA.COM

    Nasihat yang Terbaik dari orang paling kaya di China.. Jack Ma Pengasas www.alibaba.com Jack Ma berkata, “Tolong beritahu anak-anak kamu bahawa dunia berubah setiap hari dan tiada sesiapa akan menunggu bila masa sudah berlalu. Bila pemetik api dicipta, mancis perlahan-lahan lenyap. Bila kalkulator dicipta, abakus juga menghilang. Bila kamera digital direka, jualan negatif […]

Views: 45147
Read More >
Close
Top