KAHWIN MUDA, PUNCA BERCERAI?

ASSALAMUALAIKUM YA AHLI SYURGA.. Hari ni, saya terbaca paparan hadapan akhbar Kosmo pasal kahwin bawah umur (bawah 18 tahun).. yg lelaki 15 tahun, yg perempuan 17 tahun. Alhamdulillah, tahniah.. semoga berbahagia keakhir hayat. Sebenarnya dlm konteks perkahwinan, isu yg perlu kitra lihat adalah kesediaan memikul tanggungjawab. Umur.. sebagai satu kayu ukur untuk jangkaan kematangan secara […]

Views: 5050
Read More >

DIHUJUNG JARI BERMULA DIPANGKAL HATI

ASSALAMUALAIKUM SEMUA.. Alhamdulillah, baru-baru ni, kami sertai usrah di rumah salah seorang pemimpin, usai solat maghrib berjemaah, usrah disampaikan oleh Yg Berbahagia Sohibus Samahah Datuk Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri, Mufti Wilayah Persekutuan. IQRA.. Sangat indah permulaan usrah, kisah bagaimana Rasulullah SAW pertama kali menerima wahyu dr ALLAH SWT, menerusi malaikat Jibrail AS. Bagaimana Rasulullah SAW […]

Views: 1416
Read More >

CARA TERPANTAS BATALKAN SANTAU

ASSALAMUALAIKUM semua. Semalam, kami berborak dgn seorg Ustaz.. topiknya agak mengerunkan. SANTAU.. jenisnya, macam-macam ada. Yg peliknya, santau bagi gemuk pun ada. Ingatkan zaman FB, IG ni, dah takdelah sangat, rupanya ramai juga yg menjadi mangsa. Ada yg memang bersebab, atas dasar cemburu, iri hati, cinta tak berbalas.. dan ada juga hanya untuk jadi bahan […]

Views: 7199
Read More >

DUIT HANTARAN : antara Cinta, Adat dan ‘Apa orang kata?’..

ASSALAMUALAIKUM.. Apa khabar semua..? Lepas makan tadi, suasana dalam office FOC gamat & panas.. dh mcm fenomena equinoks. Semua dek kerana soalan kepada team FOC (majoritinya masih kaum hawa) isunya.. ‘kalau korang nanti kahwin, hantaran RM15,000.00 tu korang tak rasa mahal sgt ke?.  Maka, terlontarlah hujah-hujah dari team kami. Miss Ili;- Kene lah hantaran mcm […]

Views: 2744
Read More >
Close
Top